Samtal om Pedagogisk Digital Kompetens

Ett seminarium hölls med 87 deltagare inom PDK-subnätverket 5 april 2022. Rubriken tryckte på samtalet som viktig grund för ökad förståelse för våra olika perspektiv Inledningen innehöll en bakgrund för subnätverkets grundande och en utblick gjordes mot det finska perspektivet av pedagogisk digital kompetens. Paneldiskussionen som följde tog upp juridiska frågor och pedagogisk utveckling i …

Samtal om Pedagogisk Digital Kompetens Läs mer

Pedagogiska och tekniska utmaningar under pandemin – yttranden från högskolesektorn

Styrgruppen för ITHU har under våren arbetat med att sammanställa erfarenheter och perspektiv gällande den digitala omställningen; både utifrån situationen innan pandemin, den “akuta” omställningen under 2020 samt fortsatt utveckling. Anledningen till det är att ITHU, som en av fem organisationer, ombads lämna yttranden till UKÄ om dessa utmaningar. Utgångspunkten och frågorna från UKÄ var: …

Pedagogiska och tekniska utmaningar under pandemin – yttranden från högskolesektorn Läs mer

Nätverksträff: lära och inspireras av varandra

Under ITHUs nätverksträff i april sågs 38 engagerade deltagare för att prata och dela erfarenheter om intressanta projekt, idéer och arbeten vid landets lärosäten kopplade till digitalisering och pedagogisk utveckling. Vi bidrog tillsammans till att fylla på den här Padleten: Berätta vad du arbetar med som skulle vara intressant att sprida kunskap om och röstade …

Nätverksträff: lära och inspireras av varandra Läs mer

Nätverksträff: Digital omställning före, under och efter pandemin

Datum & tid: Tisdag 2 mars 2021, kl 15.00-16.00Tema: Digital omställning före, under och efter pandemin Denna nätverksträff kommer fokusera på nationella erfarenheter från pandemin, med en inledning där styrgruppen presenterar det underlag som kommer lämnas som bidrag till UKÄs uppföljning av pandemins effekter. Under mötet kommer dessa perspektiv att diskutera relation till deltagarnas erfarenheter och vardag. …

Nätverksträff: Digital omställning före, under och efter pandemin Läs mer